maandag 13 januari 2014
Ding #12 Microbloggen
Leuk Twitteren , ik doe het al een poosje maar niet heel erg actief. Ik post af en toe een berichtje en had me voorgenomen dit elke dag te doen maar
hier is toch weer de klad ingekomen. Vaak is het inderdaad zo van wat heb ik eigenlijks voor spannends te melden en dan stokt het. Maar ik volg wel veel twitteraars.
Vooral over media, social media, bibliotheken, schrijvers maar ook politici en critici. Het grote voordeel van Twitter vind ik dat het heel actueel is. Zodra er iets interessants aan de hand is
dan is er wel iemand die erover twittert, en met retweets gaat dit zo snel dat zelfs al volg je diegene niet je toch snel op de hoogte bent. Ook is het heel laagdrempelig.
Waar je vroeger nog moet zoeken naar emailadressen of nog eerder postadressen haha om een vraag te stellen gaat dit nu heel snel en makkelijk. Zelf had ik vorige week storing bij de kabelmaatschappij.
op de website was hier (nog ) geen melding van gemaakt maar met #lijbrandt las ik snel wat er aan de hand was. Na mijn vraag kreeg ik van het bedrijf zeer snel feedback.
Nog een voordeel is dat je een groot publiek bereikt met een hashtag in je twitterbericht. Bibliotheken bereiken zo ook personen die nooit in een bieb komen.
Evenementen in de bieb worden door middel van twitterberichten snel de media ingestuurd en het bijvoegen van een foto is een peuleschil. Afgelopen week was er een proef met het twitteren door de VPRO van
de vertaling van het kort verhaal Black Box van Jennifer Egan. Ik moet eerlijk zeggen dat het wat mij betreft bij een proef moet blijven want elke minuut 1 zin lezen schiet niet op en ik was snel de draad kwijt.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Leuke voorbeelden en heel herkenbaar. Waar bedrijven vroeger makkelijk konden zeggen dat je de enige was met het probleem, kan dat nu niet meer. Je ziet al gauw dat anderen ook met een probleem kampen. Of je ziet welke ervaringen mensen hebben met de service van een bedrijf. Voordat je je keuze maakt is het handig om dat even te checken. en daarmee zie je hoe belangrijk webcare is geworden.
BeantwoordenVerwijderenIk Twitter ook niet dagelijks, omdat het er bij nog wel eens bij inschiet. Er even aan denken dat dit ook interessant is voor Twitter. Dus dat is ook herkenbaar. Voor bedrijven is dat ook lastig, omdat je als bedrijfsTwitteraar afhankelijk bent van de input van anderen. En als die er niet aan denken, omdat ze zelf niet Twitteren, er een hekel aan hebben of omdat ze het stom vinden dat ze zelf niet namens de bieb mogen Twitteren, dan droogt de inspiratie maar al te gauw op.